Welkom bij de Canon Store

Welkom bij de Canon Store

Veelgestelde vragen over vooraf bestellen

Wat is vooraf bestellen?

Vooraf bestellen houdt in dat je een product kunt kopen voordat het verkrijgbaar is. Je reserveert het product, zodat je het als een van de eersten ontvangt zodra de verkoop start en het product op de markt komt. De datum 'Start verkoop' onder de bestelknop is bij benadering de datum waarop je je vooraf bestelde product ontvangt.

Waarom zou je een product vooraf bestellen?

Vooraf bestellen is een manier om zonder veel moeite een product te reserveren. Je ontvangt als een van de eersten het product waarnaar je hebt uitgezien. Maar dat is nog niet alles. Je hoeft ook niet in de rij te staan in de winkel wanneer de verkoop start; of nog langer te wachten omdat het product in kwestie niet meer voorradig is. Als je vooraf bestelt, wordt het product je toegezonden zodra het verkrijgbaar is. Je ontvangt het dus zodra het op de markt komt, of snel daarna.

Wat is 'nu reserveren'?

Als een product wordt aangekondigd, biedt Canon haar klanten als eerste de mogelijkheid om het te reserveren en vooraf te bestellen vóór de start van de verkoop. Wel is er een limiet op het aantal producten dat vooraf kan worden besteld. Mogelijk is de toegewezen voorraad al op. Canon kan dus niet garanderen dat je tot de eerste lichting klanten behoort die een vooraf besteld product ontvangen.

In dat geval kun je wel het product reserveren. Zodra Canon nieuwe voorraad binnenkrijgt, wordt het je toegezonden. Natuurlijk geeft Canon een datum waarop nieuwe voorraad naar schatting beschikbaar is. Op deze nieuwe voorraad kun je een reservering plaatsen, in plaats van een bestelling vooraf.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Normaliter wordt je bestelling verzonden net voordat het product op de markt komt. Je ontvangt het dus op, of vlak na de datum waarop de verkoop start.

Als het om een reservering gaat, verzendt Canon je bestelling zodra de nieuwe voorraad binnenkomt.

Kan ik vooraf bestelde producten combineren met andere artikelen?

Natuurlijk, maar als je die andere artikelen zo snel mogelijk wilt ontvangen, raadt Canon je sterk aan deze apart te bestellen. Als je andere producten combineert met je vooraf bestelde producten, kan de hele bestelling vertraging oplopen. Sowieso worden alle bestellingen gratis geleverd! Het is dus verstandiger om een aparte order te plaatsen voor producten die je niet vooraf bestelt.

Bij het afrekenen werd gemeld dat €0,0 in rekening werd gebracht. Klopt dit?

Als je vooraf bestelde producten afrekent, controleert Canon je kaart, maar wordt je bestelling nog niet afgeschreven. Het kan immers nog enkele weken duren voordat je product wordt verzonden. Canon brengt het product pas in rekening als het klaar is voor verzending. Een paar dagen vóór verzending ontvang je een e-mail om je eraan te herinneringen dat het volledige orderbedrag binnenkort wordt afgeschreven. Dan kun je ervoor zorgen dat je saldo toereikend is. Het totaalbedrag van de bestelling staat zowel in het overzicht van de bestelling als op de bevestiging per e-mail. Is het saldo op de betreffende kaart niet toereikend wanneer Canon je bestelling verzendt, dan wordt je bestelling helaas geannuleerd.

Wanneer wordt het bedrag van mijn bestelling afgeschreven?

Het bedrag wordt pas afgeschreven wanneer Canon je bestelling verzendt. Een paar dagen voordat Canon het bedrag afschrijft, ontvang je een e-mail. Dan kun je controleren of het saldo van je kaart toereikend is.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Nadat je de afrekenprocedure hebt voltooid, kun je de bestelling helaas niet meer wijzigen. Canon kan het factuur- en verzendadres niet meer veranderen nadat je de bestelling hebt geplaatst. Annuleer de oude bestelling en plaats een nieuwe, als je absoluut je bestelling wilt wijzigen. Let op: hiermee verlies je je plaats in de wachtrij en ontvang je het vooraf bestelde product mogelijk later dan aanvankelijk ingeschat.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Canon begrijpt dat je mogelijk van gedachten verandert nadat je hebt besteld. Je kunt je bestelling annuleren zo lang deze nog niet is verzonden. Als je bestelling is verzonden, kun je deze niet meer annuleren. Je kunt wel ongewenste artikelen binnen 14 dagen na levering retourneren. Neem contact op met de Canon-klantenservice. De medewerkers zullen je helpen de artikelen te retourneren.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Canon wil dat je méér dan tevreden bent met je aankopen. Verander je van gedachten of heb je niet het idee dat de aanschaf de juiste is? Of wil je het product om een andere reden retourneren? Dat is prima. Wel moet je ongewenste artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Neem contact op met de Canon-klantenservice.

Wat gebeurt er als mijn kaart is verlopen wanneer het vooraf bestelde product klaar is voor verzending?

Helaas kunnen betaal- en verzendgegevens niet meer worden gewijzigd nadat je een bestelling hebt geplaatst. Dit is een maatregel om je te beschermen tegen fraude. Als je kaart is verlopen wanneer Canon het bedrag probeert af te schrijven, wordt je bestelling geannuleerd. Verloopt je kaart voordat je bericht ontvangt dat je order is verzonden? Neem dan contact op met Canon om je oorspronkelijke bestelling te annuleren en een nieuwe te plaatsen.

Kan ik alle producten vooraf bestellen?

Nee, je kunt alleen geselecteerde producten vooraf bestellen. Op de productpagina's is met een pictogram aangegeven welke producten je vooraf kunt bestellen. Na de datum 'Start verkoop' kun je een product niet langer vooraf bestellen.

Hoe weet ik of Canon mijn vooraf-bestelling heeft ontvangen?

Zodra je de bestelling hebt afgerond, ontvang je een e-mail dat Canon deze heeft ontvangen. In deze bevestigingsmail is vermeld welke producten je hebt besteld en wanneer ze naar schatting worden verzonden. Heb je een bestelling geplaatst maar niet binnen 24 uur een e-mail ter bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met de Canon-klantenservice.